Interview Milo van Hardeveld

Inspirerend: In gesprek met Milo van Hardeveld

Op LinkedIn en Twitter wordt ik regelmatig geïnspireerd door anderen. Deze zomer kwam ik het inspirerende verhaal tegen van Milo van Hardeveld, een jonge en ambitieuze ondernemer in de fashionbranche die zichzelf open durfde te stellen op een zakelijk kanaal als LinkedIn. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben! Maar zijn verhaal liet mij deels ook schrikken en verwonderen, zeker toen ik ondekte dat Milo recent erg ziek is geweest. “Doe waar je gelukkig van wordt. Het leven is niet altijd makkelijk – verlies, pijn en lijden. Maar juist van die momenten leren wij.” Een prachtige uitspraak. Ik ging met Milo in gesprek om te ontdekken wat hem bezighoudt en wat hem drijft.

Hi Milo. Allereerst; kun je ons vertellen waar jij je mee bezig houdt? 

Op dit moment ben ik druk bezig met het opstarten van mijn bedrijf. Het is niet makkelijk om als 17 jarige je onderneming op te zetten omdat je nog zo veel verplichtingen hebt. Ik heb dit jaar mijn middelbare school afgerond. Ik heb gemerkt dat het niks voor mij is om de hele dag in de schoolbanken te zitten, ik ben iemand die liever ergens mee bezig is en wat wil neerzetten. Dit heeft mij ertoe gedreven om mijn eigen bedrijf te starten. Ik moet mezelf compleet kunnen focussen op mijn plannen. Daarom ben ik 2 jaar geleden begonnen met het opzetten van mijn eigen bedrijf, genaamd Milo’s. Wat er voor staat mensen te inspireren en te motiveren.

Mijn passie is om mensen te helpen. Share! Deel, is the message.”

 Veel mensen komen niet tot ontplooiing. Als ik er voor kan zorgen dat ze nét dat stapje extra kunnen zetten, dan ben ik gelukkig. Je kunt de hele wereld aan, als je maar wilt. “You are a masterpiece”, is mijn boodschap. Iedereen is perfect. Dat wil niet zeggen dat het allemaal heel makkelijk is. Maar als jij het op je eigen manier doet en gelooft in jezelf, dan ga je komen waar je wil komen.

Wat heb je geleerd in de tijd dat je in het ziekenhuis lag? 

Een jaar geleden belandde ik totaal onverwacht in het ziekenhuis door een storing in mijn hersenen. Ik vroeg aan mezelf: wat wil ik met mijn leven? Wat wil ik doen, waar word ik gelukkig van? Ik heb geleerd in die periode dat het leven niet zo moeilijk is als dat ik dacht dat het was. Als jij gelukkig wilt zijn dan moet je bij jezelf beginnen. Ik zie het ziekenhuis als een reset die mij heeft aangespoord om meer in het nu te gaan leven. Milo’s kwam toen in een stroomversnelling.

Jouw merk, ‘Milo’s’, ben je nu op dit moment aan het opbouwen. Hoe gaat dat? 

Mijn bedrijf opzetten gaat met vallen en opstaan. Ik merk dat ik door dingen te doen een hele hoop leer. Je gaat af en toe wel onderuit, maar dat is denk ik de beste manier om ervaring op te doen. Ik ga met zo veel mogelijk mensen in gesprek om te sparren over elkaars ideeën en bedrijven. Hoe het beter zou kunnen en hoe we elkaar kunnen ondersteunen. Ik zit sinds dit jaar ook bij de Business Club Jong ondernemend. Dit is echt een kans voor iedereen, netwerken is een succes en het is zo makkelijk om te blijven groeien. Hier leer je van elkaar en breng je elkaar verder. Ik geniet echt van de gesprekken met andere jonge ondernemers, omdat wij de toekomst zijn en wij het samen gaan doen. 

Op dit moment ben ik druk op zoek naar iemand die mij alles over het ondernemen kan leren en mij ook de kans geeft mijn eigen bedrijf groter te maken, een mentor dus.

Milo in actie tijdens de lancering van Milo’s.

Welke tegenslagen ervaar je als jonge ondernemer? 

De keren dat ik een fout maak, onderuit ga of een keer ergens niet zo goed over nadenk, zie ik niet als tegenslagen. Dat zijn voor mij juist de gratis leermomenten.  In mijn ervaring kunnen deze lessen soms best hard zijn, maar je kunt kiezen om ervoor weg te rennen of er van te leren. 

Op je eerste shirt stond de tekst ‘Live the dream or dream of life’. Kun je vertellen waarom deze tekst je zo heeft geïnspireerd? 

De tekst raakte mij en staat voor mijn doel om mensen te inspireren om de obstakels van het leven te overwinnen. Het leven is niet altijd makkelijk – verlies, pijn en lijden. Maar juist van die momenten leren wij. Als je onderuit gaat, sta op, hoe moeilijk ook en probeer het opnieuw. 

Wat is jouw levensmotto? 

Geloof in jezelf en laat niemand jou de les lezen hoe je het moet doen. Jij bent de beste in wat jij doet, want niemand kan het zoals jij.

Wat zijn jouw ambities als ondernemer? 

Ik werk hard aan mijn droom om de wereld een betere plek te maken. Ik heb gemerkt dat ik dit niet alleen kan, maar dat er vele anderen zijn met een verhaal. Laten we de wereld samen veranderen.

Ik doe dit door middel van mijn kledinglijn met inspirerende teksten en daarnaast organiseer ik muziek events onder de naam ‘Texel Urban. Ik hoop dat mensen hun verhaal met mij willen delen, uit die verhalen ontstaan weer nieuwe verhalen voor Milo’s en deze tekst zou dan op mijn volgende t-shirt kunnen staan. Zo vertellen we samen de boodschap. Door Milo’s te dragen neem je deel aan de droom. Door het organiseren van muziek events bereik ik veel mensen, breng en verbindt ze met elkaar. Dat is heel krachtig.

Good luck, Milo!

Over Chelsea Bosters

Ervaren content strateeg die ervoor zorgt dat jouw bedrijf precies weet welke kanalen ze in moeten zetten, wanneer ze die in moeten zetten, hoe ze deze kanalen inzetten en WAAROM. Is als bevlogen ondernemer continue bezig met het verbeteren van bedrijfsprocessen, teamprocessen en het onderwerp bevlogenheid in het bijzonder.

Bekijk al mijn Artikelen

Reageer op deze blog

SCHRIJF JE NÚ IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF EN JE KRIJGT ONS E-BOOK GRATIS!
Toon alle opties
Verberg